“Sigorta ve Sigortalılık Algısı” Araştırmasının Sonuçları Açıklandı


İstanbul Üniversitesi İstatistik Uygulama ve Araştırma Merkezi (İSTAMER) ve HDI sigorta iş birliği ile gerçekleştirilen “Sigorta ve Sigortalılık Algısı” araştırmasının sonuçları, İstanbul Üniversitesi Rektörlük Binası Doktora Salonu’nda gerçekleştirilen toplantıda açıklandı.

“Sigorta ve Sigortacılık Algısı” araştırmasının açıklandığı toplantının açılış konuşmaları kapsamında, ilk olarak HDI Sigorta Genel Müdürü Ceyhan Hancıoğlu söz aldı. Konuşmasına, İstanbul Üniversitesi’nin, Türkiye’nin en eski ve en büyük üniversitesi olduğuna değinerek başlayan Hancıoğlu, İstanbul Üniversitesi ile birlikte araştırma yapma şansına sahip olmanın verdiği mutluluğu dile getirerek şunları söyledi: “Bu birlikteliği biz kendimize misyon olarak aldık. Bugün burada olmamıza öncülük eden İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Ali Murat Vural’a ve bu ilişkiyi taçlandıran İSTARMER Müdürü Doç. Dr. Haluk Zülfikar’a’ çok teşekkür ederim.” Hancıoğlu, toplantıda Türkiye’nin 13 ilinde 362 kişi ile yapılan bir anket araştırmasının sonuçlarını katılımcılara aktaracağını söyleyerek sözü İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Ergün Yolcu’ya bıraktı.

“Her Türlü Bilimsel İş Birliğine Destek Veriyoruz”

İfadelerine İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi’nin Türkiye’nin öncü fakültelerinden birisi olduğunu vurgulayarak başlayan Prof. Dr. Yolcu, 1950 yılında kurulan İletişim Fakültesi’nin, Türkiye’nin iletişim alanındaki ilk fakültesi olduğunun altını çizdi. İletişim Fakültesi olarak, araştırma üniversitesi olmanın gerekliliklerini yerine getirdiklerini aktaran Prof. Dr. Yolcu, “Her türlü bilimsel iş birliğine, hem kamu hem özel sektör olmak üzere destek veriyoruz ve araştırmaların içerisinde oluyoruz. Bu çalışmalarımız ve genç kadromuz Prof. Dr. Mahmut Ak tarafından destekleniyor” şeklinde konuştu. Prof. Dr. Yolcu, sigorta alanında da çalışmalar yaptıklarını belirterek, Avrupa Birliği projeleri, Horizon 2020 projeleri ve TÜBİTAK projeleri gibi birçok çalışma yürüttüklerini kaydederek, özel sektör ve kamu sektörü ile iç içe olmaya devam edeceklerini belirtti. 

“Uluslararası Bilginin Kullanılır Hale Getirildiği Bir Eğitim Kurumuyuz”

Prof. Dr. Yolcu’nun ifadelerini tamamlamasının ardından İstanbul Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Mahmut Ak konuşmasını gerçekleştirdi. İstanbul Üniversitesi’nin özgün bilgilerin üretildiği bir kurum olduğunu ve üretilen bu bilginin toplumun her kesimiyle paylaşıldığını vurgulayan Prof. Dr. Ak, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi’nin, üniversitenin öncü fakültelerinden biri olduğunu belirterek, çok yakın zamanda Türkiye’de ilk olacak şekilde tüm programları ile akredite edileceğini söyledi. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi’nin bölüm adı altında anabilim dalı yapılanmasını tamamlamış olduğunu belirten Prof. Dr. Ak, İletişim Fakültesi’nin kadro bakımından yeteneklerin yarıştığı bir yer olduğunun vurgusunu yaptı. 

İfadelerine HDI Sigorta’ya teşekkürlerini ileterek devam eden Prof. Dr. Ak, bu tarz iş birliklerine her zaman açık olduklarını aktardı. İstanbul Üniversitesi’nin kendi büyük yapısına rağmen dinamik olma özelliğini koruyan bir kurum olduğunun altını çizen Prof. Dr. Ak şu şekilde konuştu: “Üniversitemiz; patent, faydalı tasarım alanlarında Türkiye’de açık ara birincidir. Şu anda 686 patentimiz bulunmaktadır. Bunların önemli bir kısmı sadece teorik bilgi olarak değil sanayi ve ticari ürüne dönüştürme sürecinde özgün fikirler yumağıdır. Önemli konulardan birisi de bir araştırma üniversitesi olarak her an rekabetin yaşandığı dinamik bir yapı olmamız ve iş birlikçileri ile geliştirdiğimiz çalışmalardır. Üniversitemiz hem ülkemiz hem dünyaya katkı sağlayan bir eğitim kurumudur, uluslararası bilginin kullanılır hale getirildiği bir mutfaktır.”

“Ülkemiz, Krizlerin Üstesinden Gelmektedir”

Prof. Dr. Mahmut Ak’ın ardından söz alan İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dekan Yardımcısı Prof. Dr. Ali Murat Vural, araştırmanın yapılma nedeni ve yola çıkış hikâyesi hakkında bilgi verdi. Prof. Dr. Vural, “Karşımızda genç ve ekonomik açıdan krizlerle başa çıkmayı başaran; satın almaya, her türlü yeniliğe açık bir toplumsal yapı var. Türkiye büyük bir çeşitlilik arz ediyor ve bu çeşitlilik içerisinde bizim asıl derdimiz bireyin kendini güvenli ve konforlu hissetmesi için hangi endişelere sahip olduğunun cevaplarının aranmasıdır” dedi. 
Çalışmalarında İstanbul’u merkeze aldıklarını kaydeden Prof. Dr. Vural, bu yapı içerisinde sigortanın yeniden düşünülmesi gerektiğinin önemine değindi. Öte yandan krizler ile büyüyen ve geçmişinde de krizler barındıran Türkiye’nin krizlere rağmen ayakta kalabilmeyi başardığını ve bu krizlerin üstesinden geldiğini anlatan Prof. Dr. Vural, nasıl bir sigorta ve sigortalılık algısının mevcut olduğunu belirlemek için çok kapsamlı bir araştırma yaptıklarını ifade etti. 

Araştırmanın 4 Temel Amacı

Prof. Dr. Vural’dan sonra İSTARMER Müdürü Doç. Dr. Haluk Zülfikar konuşmasını gerçekleştirdi. Sözlerine İstanbul Üniversitesi’nin fakülte ve yüksekokullarının yanı sıra 76 tane araştırma merkezi olduğuna değinerek başlayan Doç. Dr. Zülfikar, sigorta ve sigortalılık algısı araştırmasında 4 temel amacın olduğunu ifade ederek, bunları sigorta kavramının bakış açısının belirlenmesi, bireylerin geleceğe yönelik endişe ve beklentilerinin tanımlanması, inanç ve değerlerin etkisinin saptanması ve teknolojinin sigorta talebine etkisinin belirlenmesi şeklinde sıraladı. 
Sigorta kelimesinin ülkemizde yakınlık kavramı ile eşdeğer olduğunu belirten Prof. Dr. Zülfikar ülkemizde 2000 yılından beri sigorta yaptırmaya yönelik tutum ve davranışlarda bir yapılanma olduğunu söyledi. Prof. Dr. Zülfikar, ülkenin kültürü, değerleri, dini inançlarının göz ardı edilmemesi gerektiğini de söyleyerek, bu tutumun sigorta sahibi olan kişilerdeki etkisine değindi.

Araştırma sonucunda, 25-30 yaş gurubu arasında sigorta denilince akla başta sağlık olmak üzere; trafik, kasko, hayat, konut gibi sigorta türlerinin geldiğini tespit ettiklerini söyleyen Doç. Dr. Zülfikar, sigorta satın alma eğilimi, sigorta kavramı ve inanç ilişkisi ve teknoloji ve sigorta algısı gibi konu başlıklarına da yer vererek konuşmasını tamamladı.

HDI Sigorta YK Üyesi Christian Sebastian’ın HDI tanıtım videosunu sunmasının ardından, Ceyhan Hancıoğlu, Sigortanın faydasına değinerek potansiyel müşterilere nasıl ulaşılması gerektiği konusunu ele aldığı toplantı, hediye takdimleriyle sona erdi.

Haber: Neslihan Deniz KALKAN

İÜ Kurumsal İletişim Koordinatörlüğü