AKADEMİK ZEMİNDE İŞBİRLİĞİ!...


Ülkemizde Önde Gelen Reklamverenler ile Yönetim-Bilim İşbirliği Hızla Gelişiyor

İstanbul Üniversitesi İstatistik Uygulama ve Araştırma Merkezi (İSTARMER) tarafından, Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK) ve Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) iş birliği ile düzenlenen Derin Masa Kolokyumlarının üçüncüsü, 16 Ocak’ta İstanbul Üniversitesi Rektörlük Binası Oval Salon’da gerçekleştirildi.

Sektörel sorunlara bilimsel bakış açısı getiren Derin Masa Kolokyumları devam ediyor. “Reklamverenler için sürdürülebilir medya ekosisteminde büyüme” alt başlıklı Derin Masa Kolokyumu 3, İSTARMER Müdürü Doç. Dr. Haluk Zülfikar, RTÜK Başkan Vekili Şemsettin Gürpınar ve TÜİK Başkan Danışmanı ve Özel Kalem Müdürü Dr. Orçun Aydın’ın yürütücülüğünde, akademisyenlerin ve reklamverenlerin katılımıyla gerçekleştirildi.

“İstanbul Üniversitesi Multidisipliner Bir Güce Sahip”

Kolokyumun açılış konuşması kapsamında söz alan Doç. Dr. Zülfikar, veri dünyasının değişen kuralları ve değişen profilin tanımlanmasının güç hale gelmesi hakkında açıklamalarda bulundu. “Günümüzde artık sayısal veri diye tabir ettiğimiz verilerin dışında görüntü ve ses analizi yaparak veri elde ediyoruz” şeklinde konuşan Doç. Dr. Zülfikar, bütün veri türlerinin entegre olduğu bir sürecin yaşandığını belirterek, “İstanbul Üniversitesi multidisipliner bir yapıya erişti ve bu gücün kullanılabilir hale getirilmesi oldukça önemli. Multidisipliner çalışma prensibi görselle bütünleşince, reklam sektörünün yenilikçi liderleriyle bilimi bir araya getirmek istedik” ifadelerini kullandı.

“RTÜK Konusundaki Yanlış Algıları Değiştirmek İstiyoruz”

Doç. Dr. Zülfikar’ın konuşmasından sonra Şemsettin Gürpınar söz aldı. RTÜK olarak özel sektör, kamu ve akademi birlikteliğine önem verdiklerini kaydeden Gürpınar, sorunlara kamu olarak nasıl çözüm getirebilecekleri konusu üzerine değerlendirmelerde bulundu. RTÜK’ün düzenleme ve denetleme yetkisi olduğunu belirten Gürpınar şu şekilde konuştu: “Ülkemizde RTÜK ile ilgili yanlış bir algı var. Biz bu algıyı değiştirmek istiyoruz. Yapılan yayınların, yayın öncesinde denetlenmesi gibi bir durum söz konusu değil. Yayın sonrası inceleme ve gerekirse uyarı yapıyoruz.”

“Üniversitenin, Özel Sektör ve Kamuyla İlişkisi Her Zaman Öğreticidir” 

Gürpınar’ın ifadelerini tamamlamasının ardından İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Ayşegül Komsuoğlu Çıtıpıtıoğlu konuşmasını gerçekleştirdi. Bu tarz toplantıları çok önemsediklerini vurgulayan Prof. Dr. Komsuoğlu Çıtıpıtıoğlu, bir üniversitenin özel sektörle ve kamuyla olan ilişkisinin her zaman öğretici olduğunu söyleyerek, “Üniversitelerin kendi içine kapalı olmaması gerekiyor. Dışarıya temas bir üniversite için çok önemli” dedi. İstanbul Üniversitesi bünyesinde çok önemli akademisyenlerin ve birçok farklı programın bulunduğuna dikkat çeken Prof. Dr. Komsuoğlu Çıtıpıtıoğlu, bu değerlerin, toplumla, özel sektörle ve kamuyla ilişki kurulunca anlam kazandığını aktardı. Prof. Dr. Komsuoğlu Çıtıpıtıoğlu konuşmasını İstanbul Üniversitesi hakkında sayısal bilgiler vererek tamamladı. 

Kolokyumda Önemli Konular Ele Alındı

Açılış konuşmalarının ardından kolokyuma geçildi. Kolokyumda; dijital datalar, görsel çalışmalar, yazılı basındaki uygulamalar ve içeriklerin analiz edildiği ve bu analizlerin sonucunda stratejik boyutlarda ölçüm hatalarının yapıldığının tespit edildiği aktarılarak hızlı değişimlerden kaynaklı sorunlar vurgulandı. Sorunlara karşı kurumlar olarak nasıl çözümler geliştirilebileceğinin ele alınmasının ardından, kamunun sektöre yardımcı olabilmek için daha büyük araştırmalar yapabileceği önerisi getirildi. Büyük veri ve veriyi analiz edecek insan kaynağının önemine dikkat çekilerek veri analizcilerinin yetiştirilmesi gerektiğinin aktarıldığı kolokyumda üzerinde durulan bir diğer konu da z kuşağının bireysel çalışma ve girişimcilik eğilimi oldu. 

Kolokyum; özel sektör, kamu ve akademi temasında sürdürülebilirlik gerekliliğinin vurgulanması ve toplantı sonuçlarının en kısa sürede bir rapor haline getirilerek kamuoyu ile paylaşılacağının aktarılmasının ardından sona erdi.

KATILIMCILAR

Ayşe Akalın- Eczacıbaşı (Rrvd Başkan Yardımcısı)- Medya Planlama ve Satın Alma Müdürü

Alkan Eraltan- Yıldız Holding- Pazarlama Servisleri Grup Direktörü

Faruk Emre Koçuk- İş Bankası- Kurumsal İletişim Birim Müdürü

Burcu Tokcan- Garanti Bankası BBVA- Marketing Communication&Media Manager

Büşra Cinisli- Garanti Bankası BBVA- Marketing and Social Media Senior Manager

Neslihan Olcay- Wavemaker CEO

Bahadır Tomaç- Arçelik- Consumer- Insight Manager

Birol Güven- Mint Prodüksiyon- Sahibi

Elvan Yetkin- Türkiye Sigortacılar Birliği- Kurumsal İletişim

Özlem Sezgin - Baykal Sezgin- Law Office Yönetici Ortağı

Engin Çelik – İDE Ajans

Şemsettin Gürpınar- RTÜK Başkan Vekili

Ayhan Öztürk- RTÜK

Dr. Orçun Aydın- TÜİK Başkan Danışmanı

Prof. Dr. Can Bilgili – Hasan Kalyoncu Üniversitesi İletişim Fakültesi

Prof. Dr. Ayşegül Komsuoğlu Çıtıpıtıoğlu- İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi

Prof. Dr. Emrah Cengiz- İstanbul Üniversitesi İşletme Bölümü

Prof. Dr. Halim İşsever- İstanbul Üniversitesi İstanbul Tıp Fakültesi

Prof. Dr. Mehmet Hakan Satman- İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi

Doç. Dr. Özlem Sertel Berk- İstanbul Üniversitesi Psikoloji Bölümü

Doç. Dr. Haluk Zülfikar- İSTARMER Müdürü- İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi